*0010565087
*003NO-LaBS
*00520211208192137.0
*007t
*008201007b xx e 0 nob d
*009 nam 1
*019 $bl
*020 $a978-82-430-1341-4$qheftet$cNkr 199.00
*035 $a(NO-LaBS)12597821(bibid)
*035 $a(NO-OsBA)0592656
*08204$qNO-OsBA$a371.713$223/nor
*083 $a371.71$qNO-OsBA
*090 $c371.71$dM
*1001 $aMadsen, Ole Jacob$d1978-$0(NO-TrBIB)5018224$6(NO-LaBS)565087-1$_1924983500
*24510$aLivsmestring på timeplanen$brett medisin for elevene?$cOle Jacob Madsen
*260 $aOslo$bSpartacus$c[2020]
*300 $a192 sider
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)565087-1
*4901 $aKompass
*5208 $aKunnskapsløftet har blitt oppdatert, og fra høsten 2020 skal livsmestring og folkehelse inn i læreplanen. I denne boka tar psykolog og filosof Ole Jacob Madsen opp spørsmål rundt hva dette vil ha å si for barna. Han argumenterer for at innføringen av livsmestring i skolen er en forlengelse av tendensen til å legge mer og mer ansvar over på individet for problemer som burde løses politisk. I stedet for å redusere presset vil en lære barna å takle det. Han spør seg om dette bare bidrar til å lage enda en arena der barn skal prestere, og om mestring egentlig er en god målestokk for hvordan vi bør leve. Omtalen er utarbeidet av BS.
*65017$aElever$xPsykisk helse$0(NO-OsBA)1130890$2bibbi$9nob$_1925533200
*830 0$aKompass$_1914184400
^