*0010540202
*003NO-LaBS
*00520211208192822.0
*007t
*008190918b xx e 0 nob d
*009 nam 1
*019 $bl
*020 $a978-82-05-52112-4$qheftet$cNkr 199.00
*035 $a(NO-LaBS)12029931(bibid)
*035 $a(NO-OsBA)0566945
*041 $hdan
*08204$qNO-OsBA$a371.82$223/nor
*090 $c371.82$dE
*1001 $aEjrnæs, Morten$d1946-$6(NO-LaBS)540202-1$_1914687900
*24510$aUlikhet, fattigdom og sosiale problemer$cMorten Ejrnæs ; redigert av Ole Hansen og Thomas Nordahl ; oversetter: Anne Sjøbu
*2461 $aUlighed, fattigdom og sociale problemer$iOriginaltittel
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2019
*300 $a92 sider$billustrasjoner
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bd.$0(NO-LaBS)540202-1
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bd.$0(NO-LaBS)540202-2
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-TrBIB)90362589
*4901 $aDette vet vi om
*500 $aOriginaltittel: Ulighed, fattigdom og sociale problemer
*5058 $aHar bibliografi, noter
*5208 $aSelv om problemene til barn i utsatte posisjoner knytter seg til livet utenfor skolen, vil de også få konsekvenser i skoleløpet. Dette heftet gir relevant samfunnsvitenskapelig kunnskap som søker å gi pedagoger og lærere en innsikt til å kunne reflektere over hvordan en best kan organisere skolehverdagen og tilrettelegge og gjennomføre undervisning slik at vanskeligstilte elever får større muligheter til å utvikle seg faglig, i tillegg til å trives bedre sosialt. Det tar opp fordommer og myter om at fattigdom, sosiale problemer og ulikhet gjenskapes og opprettholdes gjennom arv, og hvordan disse fordommene kan virke ødeleggende i daglig arbeid for pedagoger, lærere og ledere. Omtalen er utarbeidet av BS.
*65017$aSosial ulikhet$gskolen$2bibbi$9nor$_1923871800
*7001 $aHansen, Ole$d1944-$0(NO-TrBIB)97029263$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)540202-2$_1925962200
*7001 $aNordahl, Thomas$d1958-$0(NO-TrBIB)90362589$eredaktør$4edt$_1915716900
*830 0$aDette vet vi om$_1911370000
^