
Digital studieteknikk : hvordan lære i informasjonssamfunnet
Marianne HageliaHagelia, Marianne 371.3028 H
Bok Bokmål utgitt 2017
Hylleplass: Ledig
- BEKKESTUA: 1 av 1 ledig
(hylleplass: 371.3028 H)
*0010475418 *003NO-LaBS *00520211208191224.0 *007t *008170912b xx e 0 nob d *009 cam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-50246-1$qh.$cNkr 269.00 *035 $a(NO-LaBS)10780796(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0516138 *08204$qNO-OsBA$a371.30281$223/nor *083 $a371.3028$qNO-OsBA *090 $c371.3028$dH *1001 $aHagelia, Marianne$6(NO-LaBS)475418-1$_1913737100 *24510$aDigital studieteknikk$bhvordan lære i informasjonssamfunnet$cMarianne Hagelia *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2017 *300 $a188 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)475418-1 *5058 $aHar bibliografi, noter, register, sammendrag *5208 $aVi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Målgruppen er studenter og lærere, men boka kan også være nyttig for alle som bruker digitale verktøy. De tre bærebjelkene i denne tankegangen, og dermed i boka, er: å samle, å lære og å dele. Omtalen er utarbeidet av BS. *65017$aStudieteknikk$2bibbi$9nor$_1917753000 ^