*0010457212
*003NO-LaBS
*00520211208192135.0
*007t
*008170210b xx j 0 nob d
*009 cam 1
*019 $abu,u,mu$bl
*020 $a9788231611752$qh.$cNkr 199.00
*035 $a(NO-LaBS)10658447(bibid)
*035 $a(NO-OsBA)0504646
*041 $heng
*08204$qNO-OsBA$a005.133$223/nor
*083 $a794.8$qNO-OsBA
*090 $bu$c005.133$dV
*1001 $aVorderman, Carol$d1960-$6(NO-LaBS)457212-1$_1916830500
*24510$aSpill- og dataprogrammering$ben illustrert trinn-for-trinn-guide$c[Carol Vorderman ; oversetter Bjørnar Magnussen]
*2461 $aComputer coding for kids$iOriginaltittel
*2463 $aComputer coding for kids$iOriginaltittel
*260 $a[Oslo]$bSpektrum$c2017
*300 $a224 s.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*385 $mAldersgruppe$a11-12 år$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1004$2nortarget
*385 $mAldersgruppe$a13-15 år$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1005$2nortarget
*385 $mAldersgruppe$a9-10 år$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1003$2nortarget
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bGB$0(NO-LaBS)457212-1
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-TrBIB)12058194
*4901 $aHjelp barna på skolen
*500 $aOmslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn
*500 $aOriginaltittel: Computer coding for kids
*500 $aPå omslaget: Med Scratch og Python
*5058 $aHar ordliste, register
*5208 $aLær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.
*5218 $aAlder: 9-16 år
*65007$aDataspill$xProgrammering$2bibbi$9nob$_1919832300
*65017$aScratch(programmeringsspråk)$2bibbi$9nor$_1919832400
*65027$aPython (programmeringsspråk)$0(NO-OsBA)1126633$2bibbi$9nob$_1928471700
*7001 $aMagnussen, Bjørnar$d1980-$0(NO-TrBIB)12058194$eoversetter$4trl$_1913499400
*7400 $aSpill og dataprogrammering for barn
*830 0$aHjelp barna på skolen$_1913499500
^