
Hva er sjansen for det? : sannsynlighet i skolen
Annette Hessen Bjerke og Elisabeta EriksenBjerke, Annette Hessen 519.2 B
Bok Bokmål utgitt [2019]
Hylleplass: *0010546507 *003NO-LaBS *00520211208191623.0 *007t *008191125b xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-03149-1$qheftet$cNkr 299.00 *035 $a(NO-LaBS)12129579(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0572545 *08204$qNO-OsBA$a519.2071$223/nor *083 $a519.2$qNO-OsBA *090 $c519.2$dB *1001 $aBjerke, Annette Hessen$d1974-$6(NO-LaBS)546507-1$_1914792900 *24510$aHva er sjansen for det?$bsannsynlighet i skolen$cAnnette Hessen Bjerke og Elisabeta Eriksen *260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2019] *300 $a146 sider$billustrasjoner i farger *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)546507-1 *5058 $aHar bibliografi, register *5208 $aSannsynlighetstenkning er en måte å forholde oss til usikkerheten av hva som kommer til å skje. Både barn og voksne har en tendens til å se på alt som skjer som årsaksbestemt, og de mindre forutsigbare hendelsene som ikke kan forklares deterministisk havner ofte i konflikt med intuisjonen. Denne boken tar utgangspunkt i forskning på sannsynlighet og drøfter og problematiser sentrale temaer knyttet til undervisning i sannsynlighet. Læreren kan ikke ha som mål å fjerne den iboene intuisjonen hos elevene selv om de står i strid med sekundæropplæringen i statistikk, og denne boken drøfter hva målet med undervisningen da skal være. Boken er beregnet på alle som arbeider med undervisning i sannsynlighet, som lærere, forskere, og lærerstudenter. Omtalen er utarbeidet av BS. *65017$aSannsynlighetsregning$xUndervisning$2bibbi$9nob$_1924191100 *7001 $aEriksen, Elisabeta$d1972-$emedforfatter$4aut$_1914793100 ^