
Skolen som samfunnsinstitusjon : elev, hjem og skole
Ingeborg Tveter ThoresenThoresen, Ingeborg Tveter 371 T
Bok Bokmål utgitt 2019
Hylleplass: *0010521238 *003NO-LaBS *00520211208192315.0 *007t *008190130b xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-60495-0$qh.$cNkr 379.00 *035 $a(NO-LaBS)11550759(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0554206 *08204$qNO-OsBA$a371$223/nor *090 $c371$dT *1001 $aThoresen, Ingeborg Tveter$d1943-$6(NO-LaBS)521238-1$_1911950000 *24510$aSkolen som samfunnsinstitusjon$belev, hjem og skole$cIngeborg Tveter Thoresen *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *300 $a197 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)521238-1 *5058 $aHar bibliografi, noter *5208 $aSamarbeidet mellom hjem og skole fungerer som et grunnlag for skolens samfunnsoppdrag og oppgaver, og dette forholdet utforskes i denne boka. Dette samarbeidet forutsetter et trygt og godt skolemiljø, der mobbing og trakassering møtes med nulltoleranse. Andre sentrale tema er mangfold, barns rettigheter, og overgangsperiodene mellom trinnene i utdanningsforløpet. Stoffet har særlig relevans med henblikk på fagstoffet i Pedagogikk og elevkunnskap (PEL) ved grunnskolelærerutdanningene. Boka henvender seg særlig til studenter ved denne utdanningen, men vil også være relevant for arbeidende lærere, og foresatte som ønsker innblikk i temaene. Omtalen er utarbeidet av BS. *65017$aSkolen$0https://id.nb.no/vocabulary/neo/3984$2neo$9nob$_1930248400 ^