
Norsk som andrespråk : perspektiver på læring og utvikling
Ann-Kristin H. Gujord og Gunhild Tveit Randen (red.)Bok 439.82824 N
Bokmål utgitt 2018
Hylleplass: *0010517763 *003NO-LaBS *00520211208192603.0 *007t *008190110b xx e 0 mul d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-58470-2$qh.$cNkr 549.00 *035 $a(NO-LaBS)11478793(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0552114 *041 $anob$anno *08204$qNO-OsBA$a439.82824$223/nor *090 $c439.82824$dN *24500$aNorsk som andrespråk$bperspektiver på læring og utvikling$cAnn-Kristin H. Gujord og Gunhild Tveit Randen (red.) *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018 *300 $a476 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *5058 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register *5208 $aMange barn og voksne i Norge har ikke norsk som sitt morsmål, og norsk blir derfor andrespråk for dem. Hvordan lærer og utvikler man norsk som andrespråk og hvordan kan undervisning støtte språklæring? I denne boken tar forfatterne opp et bredt spekter av temaer innen faget, og plasserer den norske forskingen i et internasjonalt landskap. Boken henvender seg til studenter og lærere, og alle andre som er interessert i temaet tospråklighet. Omtalen er utarbeidet av BS. *546 $aTekst på bokmål og nynorsk *65017$aNorsk språk$xFor fremmedspråklige$xGrammatikk$2bibbi$_1917229100 *7001 $aGujord, Ann-Kristin Helland$d1977-$eredaktør$4edt$_1914369600 *7001 $aRanden, Gunhild Tveit$d1974-$0(NO-TrBIB)16573$eredaktør$4edt$_1925533600 ^