Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
q 385.09481 J
2 b.
B. 1: Nye spor og nye muligheter : 1854-1940. - 539 s. / Trond Bergh. - B. 2: Nye tider og gamle spor : 1940-2004. - 515 s. / Jon Gulowsen, Helge Ryggvik . - Inneholder bibliografi
82-419-0331-6 . - 82-419-0333-2
0196857
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

AvdelingBindPlasseringNoteStatus
Bekkestua. Voksenavd.b. 1På hylla
Bekkestua. Voksenavd.b. 2På hylla
Sandvika. Voksenavd.b. 1På hylla
Sandvika. Voksenavd.b. 2På hylla
Forlaget skriver om denne boka:
JERNBANEN I NORGE 1854-2004
Jernbanen bidrog til å forme det moderne Norge. Den var en av de store nyskapningene i den industrielle tidsalderen og var lenge det suverent viktigste transportmiddelet til lands. Med jernbanen fulgte økonomisk utvikling, og passasjertrafikken fikk et helt annet omfang enn noen hadde regnet med. Jernbanen i Norge 1854-2004 gis ut i to bind i anledning 150-årsjubileet for jernbanen i Norge.
NYE SPOR OG NYE MULIGHETER 1854-1940
Nye spor og nye muligheter 1854-1940 forteller om en eventyrlig jernbanebygging i et land der forholdene lå særdeles dårlig til rette. Det startet med en enslig, knapt 70 km lang strekning mellom Kristiania og Eidsvoll i 1854. I løpet av mellomkrigsårene var den totale lengden på jernbanenettet 4 000 km. Dette var på den tiden da jernbanen var som aller viktigst - ofte betegnet som "jernbanens tidsalder". Hvorfor var det så viktig at Norge måtte bli et jernbaneland? Og hvordan ble denne store oppgaven løst? Boken stiller også spørsmålet om det hele var strevet verdt.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Jernbanen i Norge 1854-2004
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://barum.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=196857